Totalt antall sidevisninger

onsdag 11. januar 2012

Mariusgenseren er ferdig!



Jippi! Men det skal nå sies at dette virkelig var et "prøveprosjekt"... Her er det mange nybegynner feil om jeg kan kalle dem det. Første gang jeg strikket mariusmønster ble det for stramt slik at kjolen fikk en interessant form hehe... så denne gangen strikker jeg meget løst, noe som resulterte i en del "lange masker" her og der.. men det skal jeg rette litt på, fikse med litt damping. Men jeg ble jo så ivrig så genseren måtte jo taes i bruk med en gang - dvs bli med i barnehagen i dag :D
Må også øve meg på maskesting slik at det blir mye finere sydd sammen under armen... :P



Men om ikke annet så var snuppa meget fornøyd - hehe






Men jeg må nok lage en ny en - en som blir perfekt! Så vurderer en i tynnere garn, eventuelt kanskje bomull eller 50/50 med bomull/ull slik at den kan bli brukt våren også.

Denne her er strikker i Drops Merino Extra Fine - veldig gla i det garnet! Genseren er litt tung, men kjempe deilig :)

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar