Totalt antall sidevisninger

fredag 24. februar 2012

Sa noen Marius-dilla?

Kan trygt si at mor her har fått dilla på Mariusmønsteret! Jeg har alltid likt dette mønsteret men har ikke fått til å lage selv. Men nå som jeg er over "mønster-kneika" så har det kommet på løpende bånd!

Her har minstesnuppa fått på seg den nye lua, ble kjempe fornøyd jeg! Synes også denne ble veldig jevn og fin, Drops Lima er også veldig godt å strikke med. SNAKKER VI MARIUSBOMBE ELLER? HAHA.. little tooo much men det er ok ;)

Så her sitter hun da - i Marius fra topp til tå HAHA.
Laget først genseren, og jeg liker godt å ha hvit som bunnfarge. Der etter ville jeg lage en Marius-bukse og. Jeg hadde da ei som forsatt krabba så bukse i hvitt er var nok ikke det mest praktiske? SÅ det ble lilla med hvitt mønster rundt beina (kommer ikke så godt frem her nei...) Men synes "settet" ble fint sammen jeg da, selv om fargene er omvendte :)





Så måtte jo mor bare bruke lua med en gang, så da ble det sånn hehe! I kveld begynner jeg på samme fargecombo på genseren igjen, brun/beige og hvitt/creme :)... og så skal jeg kanskje prøve meg på Marius sokker haha - har man dilla så har man dilla!! Har ikke strikket sokker enda, så må nok invitere på strikkekveld her hjemme når sokkene (hælen) skal begynnes på ;)

3 kommentarer:

  1. WOW! Legger inn bestilling right away :)
    God Marius-helg :)
    Klemmer fra Eldbjørg

    SvarSlett
  2. Hei snupp :)

    Ble jo kjempefint! :)
    Har begynt på enda en Marius genser selv jeg, men den ble mye større enn jeg hadde trodd, så jeg får ikke gitt den til hun jeg skulle :) Tenkte kanskje jeg skulle gi den til Randi, siden Stian ikke har fått noe av meg enda :)
    Jeg har strikke sokker et par ganger, men det er så mange forskjellige måter å gjøre det på, så jeg vet ikke om jeg kan hjelpe deg ;) ha ha.... Når jeg er ferdig med den lille Marius genseren, tror jeg jeg skal strikke en til meg selv. Bare gjøre den litt mer feminin enn orginaler... får se....kan jo hende jeg må ha en pause før jeg begynner på enda et Marius prosjekt :)

    Klem

    SvarSlett