Totalt antall sidevisninger

fredag 25. januar 2013

Uglelue - Enkel og kjapp å strikke :)



Da har jeg prøvd meg på fletting for første gang - og det gikk overraskende greit! Kunne nok ha begynt med noe enklere, meeeeen som jeg skreiv i "overskriften", så var ikke dette så vrient i det hele tatt, Litt klønete siden det også er første gang jeg også strikker etter en engelsk oppskrift :) 

Her er oppskriften, som jeg fant på Ravelry.  Men jeg synes luen ble for kort, selv om jeg laget selve uglen litt lengre.





SÅ jeg hentet opp masker under "rullekanten" og strikket en ribb. Ribb´n kunne nok vært litt kortere for stakkars ugla faller litt sammen hehe.. Men den er god og varm, og den holder seg godt på plass. Det er det viktigste! Sammen med at hun som skulle bruke den var meget fornøyd ;)



Denne er kjempe enkel som sagt - laget på en dag! Så her blir det helt klart en til minsta også, og jeg ser for meg at den kan være en kjempe fin gave :)

1 kommentar:

  1. sååå kjempe kul... sånn ønsker wilma seg... i lyserosa... hint hint... hvor mye tar du for en slik??? ;)

    Klems Diana...

    SvarSlett